0
![Przykro mi ;)](images/buttons/down_dis.png)
![Przykro mi ;)](images/buttons/up_dis.png)
Z racji tego, ¿e posiadam w aucie fotele Recaro z przygotowanymi dziurami pod szelki chcia³em takowe szelki zamontowaæ. Z drugiej strony nie chcia³bym traciæ tylnej kanapy, bo w aucie 4 drzwiowym jednak ceniê sobie "usability". St±d narodzi³ siê pomys³ na HarnessBar i monta¿ do niego pasów szelkowych. A teraz kilka moich w±tpliwo¶ci:
1. Z racji faktu, ¿e auto jest typowym dupowozem chcia³bym mieæ to full legalnie, ¿eby nie czepiali siê panowie niebiescy i panowie diagno¶ci podczas przegl±dów, st±d pytanie, jak wygl±da temat homologacji tak zamontowanych pasów i ca³ego HarnessBara. Rozumiem, ¿e sam HarnessBar to nie problem, w koñcu tylko rozpórka, gorzej z pasami.
2. Jak wygl±da temat u¿ywalno¶ci tylnej kanapy z zamontowanym HarnessBarem. Widzia³em kilka, od takiego, w którym rura poprzeczna sz³a zaraz za fotelami, do takiego, gdzie wychodzi³a prawie na ¶rodek przestrzeni w klasie ekonomicznejChodzi mi g³ównie o to, czy ewentualni pasa¿erowie nie powybijaj± sobie zêbów podczas mocniejszego hamowania.
3. Czy taki HarnessBar spe³nia równie¿ jak±¶ funkcjê usztywniaj±c± budê, czy to tylko bajer.
I to w sumie tyle. Widzia³em u kilku osób na forum takie bajery, wiêc mo¿e siê wypowiedz±. Nie pytam siê po PW, bo uwa¿am, ¿e temat jest do¶æ ciekawy na ogóln± dyskusjê i mo¿e siê komu¶ przydaæ w przysz³o¶ci.
Sprzedam: Graty z Accord Type R. klik Kontakt PW.
W teorii do ka¿dej rozpórki wewn±trz auta mog± siê przyczepiæ, bo zak³adam, ¿e ¿adna nie ma homologacji. W ogóle temat pasów szelkowych w miejskich autach jest ciê¿ki, bo nie mo¿na w nich je¼dziæ w pe³ni legalnie. Gdzie¶ kto¶ o tym pisa³, ¿e pomimo szelek powiniene¶ mieæ jeszcze zapiêty oryginalny pas*. Je¿eli jest to dupowóz i chcesz w pe³ni wykorzystywaæ jego przestrzeñ, to chc±c nie chc±c Harness Bar i pasy szelkowe, trochê to utrudni±. Nie wa¿ne czy bêdzie to Harness który idzie od razu za fotelami, czy taki bardziej wygiêty i zachodz±cy w stronê kanapy.Zamieszczone przez gvader ➦
IMO tracisz mo¿liwo¶æ z korzystania z tylnej kanapy. W sensie, ¿e nie przewieziesz ju¿ nikogo z ty³u. Po pierwsze w razie W, nie wiadomo jak ta rozpórka mo¿e siê zachowaæ, a po drugie na kanapie i tak nikt nie si±dzie, bo bêdziesz mia³ tam szelki. Osobi¶cie mia³bym lekkie obawy posadziæ kogo¶ z ty³u przy zamontowanym Harness Bar. Dodatkowo kiedy¶ gdzie¶ wyczyta³em, ¿e do szelek w ogóle lepiej zdemontowaæ kanapê.Zamieszczone przez gvader ➦
Jak ka¿da dodatkowa rurka, minimalnie usztywni budê, aczkolwiek sza³u bym siê nie spodziewa³. Harness który nie jest po³±czony z C-Pillarem, to raczej bajer.Zamieszczone przez gvader ➦
* Nie sprawdza³em tego. Kto¶ tak napisa³ i zapad³o mi w pamiêci. Wszyscy wiemy jak wygl±da to w praktyce. Przegl±dy przechodz± ró¿ne dziwne auta, a i z drogówk± idzie wszystko za³atwiæ.
Lexus IS200 GXE10 1G-FE Sport Edition ✮ BMW E36 M52B20 Drift Missile Car ✮ Mitsubishi Colt CJ0 4G13 ✮ Honda Civic EH3 D16Z6 Supercharger.
We're not the same person we were a year ago, a month ago, or a week ago. We're constantly changing. Experiences don't stop. That's life.
Jak dla mnie ten Harnes to tylko nie potrzebny zbieracz przestrzeni, fajnie wygl±da i tyle, bardziej dzia³a na psychikê ni¿ pomaga. Jak chcesz mieæ pewno¶æ to tylko pe³na klatka z homologacj± i dopiero do tego szelki
Teoretycznie ale tylko teretycznieZamieszczone przez Gierade ➦
wszelkie dodatkowe ze tak powiem urzadzenia ktore nie posiadaja homologacji drogowej (E1 badz E4) nie moga byc uzytkowane na drogach publicznych. Wszelkie pasy klatki itp maja (jesli wogole) tylko homologacje FIA badz sa wykonywane wedlug zalcznika J ktory jest dopusczony do sportow motorowych za zezwoleniem PZMot'u ale wracajac do panow niebieskich... Majac cokolwiek w aucie z homologacja drogowa mozesz uzywac legalnie przechodzac przeglad poszezony. Co do pasow nigdize nie jest uwarunkowane ze musisz miec zapiety pas bezpieczenstwa jak masz szelki (pod warunkiem ze szelki maja homologacje drogowa oczywiscie)
w/g przepisow o ruchu dorgowym pas musi przechodzic bezposrednio nad barkiem przez klatke piersiowa oraz przez cala dlugosc pasa biodrowego co spelniaja tez pasy szelkowe
oczywiscie te ktore maja homologacje (E) wiec nie ma opcji mandatu badz braku przegladu czy cos w tym stylu... Natomiast co do klatki rozporek itp to w kazdym przypadku moga sie doczepic panowie gdyz nie ma na to zadnego zezwolenia a nie kiedy twierdza iz jest to ingerencja w konstrukcje pojazdu co jest nie dozwolone
wiadomo ze zadne bajery typu Harnes c-pillar czy klatki nie posiadaja homologacji drogowej bo sa to elementy stworzone do sportu i takowej homologacji nie beda mialy.. Nawet wyciagajac kanape z tylu mozna miec problemy gdyz auto zarej. jest na 5 osob a nie na 2 i w takim wypadku nie jest auto przystosowane do przewozenia osob bo nie jest kompletne i nie spelnia wymogow wiec dowod moze poleciec (wiem z doswiadczenia)
Niestety w naszym kraju nie jest tak latwo kombinowac z wnetrzem wiem bo przechodzilem to u siebie i niestety caly czas pod gorke.. Plecam p0oczytac na racingforum duzo tego bylo o tych tematach u nas na forum rowniez i wszystko w wiekszosci zalezy od interpretacji a cos co nie jest uwzglednione ujete jest w tzw. przepisach szczegolowych ktore daja szerokie pole manewru![]()
Czyli podsumowuj±c, rozumiem, ¿e nawet kupuj±c element typu Harness Bar (zak³adam) od renomowanego producenta X, nie ma szans na homologacjê uliczn±. Z szelkami trochê lepiej bo jest szansa na homologacjê, ale z drugiej strony ciê¿ko o sposób monta¿u szelek bez wyci±gania tylnej kanapy, co w moim przypadku z zasady odpada bo chcia³bym zachowaæ pe³n± funkcjonalno¶æ pojazdu, st±d pomys³ odno¶nie Harness Bara w³a¶nie.
Sprzedam: Graty z Accord Type R. klik Kontakt PW.
pasy z homologacj± drogow± - http://www.rallyshop.pl/index.php?p1...-omp-racing-4m
to takie chyba najtañsze. pasy szelkowe aby uzyskaæ homologacjê drogow± musz± byæ rozpinane przyciskiem (a nie pokrêt³em). z tym, ¿e nie wszystkie te pasy maj± z kolei homologacjê FIA.
harness bar aby by³ czym¶ wiêcej ni¿ tylko rozpórk±, czyli w Twoim przypadku trzyma³ pasy musi mieæ dodatkowe mocowanie oprócz mocowañ w s³upkach - w koñcu ma utrzymaæ cia³o, które przy ewentualnym zderzeniu trochê tego pêdu ma. na ile siê orientuje i ile ze zwyk³ego rozs±dku wynika nie powinno siê przewoziæ pasa¿erów na tylnej kanapie je¶li przed ich twarzami znajduje siê taka rurka. i tyle.
poza tym pasy szelkowe na co dzieñ s± trochê niewygodne. nie lepiej montowaæ sobie taki zestaw dopiero kiedy chcia³by¶ z niego korzystaæ? wyj±æ kanapê, zamocowaæ pasy. a¿ tak d³ugo to trwa w Accordzie?
Ostatnio edytowane przez kuki ; 09-07-2013 o 15:08
W³a¶nie na razie rozeznajê siê w temacie, bo nie ukrywam, ¿e ma³o wiem. Zamys³ jest taki, ¿e skoro s± fotele przystosowane seryjnie do szelek, to czemu tych szelek nie za³o¿yæ. A ¿e jestem z natury leniwy i nie chcia³oby mi siê auta rozk³adaæ i sk³adaæ, to robiê rozeznanie![]()
Sprzedam: Graty z Accord Type R. klik Kontakt PW.
Mo¿na te¿ pozbyæ siê foteli, jak co to pw, pomogê znale¼æ kupcaZamieszczone przez gvader ➦
![]()
![]()
A powa¿nie to nie takie proste niestety...
po 1 Montarz szelek bez demonta¿u kanapy to maniana.
po 2 jak chcesz kogo¶ woziæ na kanapie skoro przez ni± masz zamontowane szelki.
po 3 nie ma pó³¶rodków niestety w tym temacie,
Same pasy mog± mieæ homologacjê ale musisz je jeszcze jako¶ zamontowaæ co w "cywilnym" aucie