0
Ten przód nie licząc świateł(sam czubek) przypomina mi Opla Astre 3
W którym miejscu?Ani trochę astry to nie przypomina.
Siema,
NSX Teaser dla tych, którzy nie mają PS3 i GT5
http://moto.onet.pl/1655310,1,nowy-f...l.html?node=16
nowy mondeo...
dla mnie to aston martin + lancer 10 + audi ? LOL
| Imię: | Przemo |
| Skąd: | Sosnowiec (Zagłębie) |
| Posty: | 5,699 |
| Auto: | EE9, RD8, GG8 |
| Silnik: | B16a1, B16a, k20a4, l13 |
| Moc: | 150+, 135 |
Oficjalne dane o spalaniu to fikcja? Honda przegrała w USA precedensowy proces
Źródło: http://www.mototok.pl/Oficjalne-dane...y-proces-a1507Nie od dziś wiadomo, że oficjalne normy zużycia paliwa nie są realistycznym odzwierciedleniem wyników jakie możemy uzyskać w normalnej jeździe samochodem, ale w ostatnich latach wraz z coraz większą liczbą rozwiązań technicznych mających na celu uczynić samochody oszczędniejszymi, różnice te wydają się coraz większe.
Dobrym przykładem jest coraz powszechniej stosowany system stop-start, który doskonale sprawdza się w warunkach laboratoryjnych podczas testu przeprowadzanego według ściśle określonych, powtarzalnych warunków, ale jego dobroczynny wpływ na obniżenie zużycia paliwa na co dzień nie jest już tak bezdyskusyjny.
Jeszcze ciekawiej wygląda sytuacja samochodów z napędem hybrydowym. Auta, w których silnik spalinowy jest wspomagany przez silnik elektryczny zasilany akumulatorami jest szczególnie dobrze traktowany przez przyjętą procedurę testową. Problem polega na tym, że próba jest przeprowadzana z w pełni naładowanymi akumulatorami i nie jest brany pod uwagę ubytek energii elektrycznej, co powoduje, że wynik jest nadmiernie optymistyczny.
Nie oznacza to, że technologia hybrydowa nie przynosi realnych korzyści, ale trzeba brać pod uwagę to, że oficjalne dane o spalaniu są zawsze przeszacowane oraz to, że aby technologia hybrydowa mogła pokazać się z najlepszej strony, potrzebna jest odpowiednia technika jazdy oraz właściwe warunki. Hybrydy zazwyczaj wypadają bardzo dobrze w warunkach jazdy miejskiej w dużym ruchu, ale szybka jazda po autostradzie może przynieść bardzo rozczarowujące efekty.
Trzeba jednak przyznać, że nie można oczekiwać od przeciętnego konsumenta, by odznaczał się pogłębioną wiedzą o działaniu technologii hybrydowej i jeśli producenci samochodów reklamują się posługując się oficjalnymi danymi o spalaniu, powinni być gotowi na to, że podawane przez nich liczby będą weryfikowane.
Takim tropem rozumowania musiała podążać pewna właścicielka Hondy Civic Hybrid z 2006 roku w Stanach, która pozwała producenta do sądu o wprowadzenie jej w błąd w sprawie zużycia paliwa przez jej samochód. Honda utrzymywała, że jej konkurencyjny wobec Toyoty Prius model spala tylko 4,7 l/100 km, ale Heather Peters twierdziła, że uzyskuje wyniki bliższe 8 litrom na każde 100 km.
Precedensowy proces przed sądem w Los Angeles skupił na sobie sporą uwagę mediów, ale sprawa odbiła się naprawdę głośnym echem, gdy okazało się, że sąd przyznał rację powódce, zasądzając niemal maksymalne możliwe odszkodowanie wynoszące 10 tys. dolarów. Trzeba jednak zaznaczyć, że proces toczył się przed sądem drobnych spraw cywilnych, w którym według obowiązujących przepisów żadna ze stron nie może być reprezentowana przez prawników.
Honda nie zamierza się poddawać i w oficjalnym oświadczeniu dla mediów przedstawiciele firmy zapowiedzieli, że zostanie złożona apelacja i sprawa prawdopodobnie trafi do sądu wyższej instancji. Wprawdzie możliwość wynajęcia przez Hondę sprawnej kancelarii prawnej może znacząco odmienić losy tego procesu, ale w powszechnej świadomości już nastąpił przełom w sprawie nieprawdziwych - zdaniem wielu - danych o zużyciu paliwa, którymi chętnie posługują się producenci.
Bardzo wymowna w tym kontekście jest decyzja Hyundaia, który zdecydował, że w emitowanych podczas zbliżającego się Super Bowl reklamach hybrydowej Sonaty w ogóle nie będzie wzmianki na temat oficjalnego średniego zużycia paliwa. Wprawdzie firma twierdzi, że nie wynika to z krytyki z jaką spotkały się - mocno zawyżone według niektórych - szeroko reklamowane wcześniej dane dotyczące spalania, lecz wiele wskazuje na to, że producent na wszelki wypadek woli nie drażnić potencjalnych klientów.
Prawdopodobnie nowa Mazda 6 tak bedzie wyglądać, jest obłedna![]()
Nie prawdopodobnie a napewnoZamieszczone przez axello ➦
![]()
![]()
![]()
Byłem ostatnio w Pro-Moto na Rzepakowej i zaprzyjaźniony kolo z serwisu pokazywał mi, ich "wewnętrzne" spyfoto
i tak właśnie wyglądało
Nic tylko czekać na kolejne zajebiste ZOOM-ZOOM![]()
Kiedys sobie kupie![]()
Next generation NSX.........
http://moto.onet.pl/1658118,1,powrot...tml?node=50871
| Imię: | Przemo |
| Skąd: | Sosnowiec (Zagłębie) |
| Posty: | 5,699 |
| Auto: | EE9, RD8, GG8 |
| Silnik: | B16a1, B16a, k20a4, l13 |
| Moc: | 150+, 135 |
Tor Nürburgring zbankrutował
Jak donoszą niemieckie media, słynny tor Nürburgring, a właściwie zarządzająca nim spółka Nürburgring GmbH, będzie musiała ogłosić bankructwo. Władze landu Nadrenia-Palatynat zamierzały wesprzeć Nürburgring kwotą 13 milionów euro, aby umożliwić dalsze funkcjonowanie tego obiektu, ale Komisja Europejska uznała to za nielegalną pomoc publiczną i nie zgodziła się na taką subwencję. W tej sytuacji bankructwo jest praktycznie jedynym wyjściem z sytuacji.
Co gorsza, Bruksela ma także podejrzenia, że w tor Nürburgring wpompowano nielegalnie aż 524 mln euro i może to przynieść kolejne niekorzystne konsekwencje dla toru i dla lokalnych władz. Jak wyliczyła firma Ernst&Young, zadłużenie Nürburgringu wynosi 413 mln euro, w tym 330 mln euro w stosunku do państwowego baku inwestycyjnego ISB. Warto zaznaczyć, że według obecnych szacunków wartość całego kompleksu Nürburgring wynosi zaledwie 126 mln euro, więc ewentualna jego sprzedaż mogłaby pokryć zaledwie małą część zadłużenia.
Niezwykła specyfika toru Nürburgring polega na tym, że na co dzień ma on status jednokierunkowej drogi publicznej dostępnej dla każdego, kto ma odwagę zmierzyć się z najsłynniejszym, ale według wielu również najtrudniejszym torem wyścigowym świata, przez Jackie Stewarta nazwanym "zielonym piekłem". Jedynym ograniczeniem jest konieczność uiszczenia opłaty za wjazd na jego trasę.
Czasem jednak Nürburgring jest zamknięty dla osób prywatnych, co może wynikać z tego, że właśnie jest rozgrywany wyścig. Jednak najczęściej tor bywa zamykany dla różnych firm samochodowych, które w niezwykle wymagających warunkach okrążenia tzw. Pętli Północnej testują swoje produkty - opony, elementy zawieszenia czy samochody przygotowywane do wprowadzenia do seryjnej produkcji. Na terenie toru Nürburgring co roku odbywa się także słynny festiwal "Rock am Ring".
http://www.mototok.pl/Tor-Nrburgring-zbankrutowal-a2080