0
![Przykro mi ;)](images/buttons/down_dis.png)
![Przykro mi ;)](images/buttons/up_dis.png)
sam pomiar napięcia nie jest miarodajny niestety, musisz sprawdzić jak się zachowuje pod obciążeniem wydajność prądowa![]()
Imię: | Przemo |
Skąd: | Sosnowiec (Zagłębie) |
Posty: | 5,698 |
Auto: | EE9, RD8, GG8 |
Silnik: | B16a1, B16a, k20a4, l13 |
Moc: | 150+, 135 |
I jak tam pomogła moja podpowiedz??
Pasek naciągnięty, ale niestety problem nie został rozwiązany. Wykluczyliśmy akumulator, więc winny jest alternatorZamieszczone przez ODi ➦
![]()
Lexus IS200 GXE10 1G-FE Sport Edition ✮ BMW E36 M52B20 Drift Missile Car ✮ Mitsubishi Colt CJ0 4G13 ✮ Honda Civic EH3 D16Z6 Supercharger.
We're not the same person we were a year ago, a month ago, or a week ago. We're constantly changing. Experiences don't stop. That's life.
Imię: | Przemo |
Skąd: | Sosnowiec (Zagłębie) |
Posty: | 5,698 |
Auto: | EE9, RD8, GG8 |
Silnik: | B16a1, B16a, k20a4, l13 |
Moc: | 150+, 135 |
To powiem ci że dziwna sprawa.Alternator miał wszystko ok wg mojego urządzenia.A taki objaw jaki jest u ciebie najczęściej spowodowany jest właśnie luźnym paskiem.Alternator nie miał ładowania pulsacyjnego więc trochę dziwna sprawa.Gorzej będzie jeżeli po ewentualnej naprawie nadal tak będzie.
Padający alternator czasem może powodować dziwne rzeczy, np. w Toyocie nie działała turbosprężarka, a alternator siadł kolejnego dnia. W oplu z kolei także nie działało turbo, ale alternator ładował jeszcze przez ok miesiąc, i dopiero po miesiącu padł. Jeśli nie masz żadnego obciążającego układ car audio czy innych tego typu rzeczy pobierających prąd, a akumulator już wykluczyłeś, stawiałbym na alternator.
Ja bym zaczął od podpięcia pod jakiś sensowniejszy diagnozer. Chłopaki tutaj uparli się na źródła podawania prądu ale tak na prawdę przyczyn może być wiele i wiele. Trzeba by napisać więcej zaobserwowań, może pompa ABS szwankuje ? Może któryś czujnik, tym bardziej że światła gasną przy podawaniu napięcia na któryś z odbiorników odpowiadających za hamulce, także diagnozy typu - regulator napięcia, alternator są tak na prawdę nie wiele znaczące. Niestety nie miałem doczynienia z takim problemem w lexie więc to tylko przypuszczenia.
Jak coś zapraszam na szkolną 2 do sosnowca, coś poradzimy.
@Edit.
Najlepiej sprawdzić to w prosty sposób, odepnij albo wypnij bezpiecznik od świateł stopu, jak światła dalej będą przygasać to na 90% nie jest to wina źródeł prądu. Bo w tym wypadku bardziej chodzi o pobór napięcia dostarczanego na światła stopu, jeśli przestaną, to spróbuj wymienić żarówki, jeśli dalej będą to alternator dopiero do sprawdzenia.
Ostatnio edytowane przez Gawin ; 12-11-2013 o 22:45
Właśnie chodzi o to, że światłą nie gasną, tylko na ułamek sekundy minimalnie przygasają. Po sprawdzeniu ładowania przy odpalonym aucie i obciążeniu - włączonych światłach mijania, drogowych, fogach, radiu, klimatyzacji (auto) i naciśnięciu hamulca co skutkuje zapaleniem się kolejnych pięciu żarówek, napięcie spadło do 12V z groszem. Czyli zdecydowanie za mało. Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem, to niebawem powinienem mieć drugi alternator na podmiankę. Zobaczymy co wtenczas się będzie działo.
Żarówki same w sobie są ok. Nie przygasają tylko te w reflektorach, ale w całym aucie.
Lexus IS200 GXE10 1G-FE Sport Edition ✮ BMW E36 M52B20 Drift Missile Car ✮ Mitsubishi Colt CJ0 4G13 ✮ Honda Civic EH3 D16Z6 Supercharger.
We're not the same person we were a year ago, a month ago, or a week ago. We're constantly changing. Experiences don't stop. That's life.
A próbowałeś tak jak mówię, odpiąć żarówki stopu i sprawdzić czy przygasają na ten 'ułamek' sekundy dalej ?
Skoro napięcie jest za małe i dołożymy do tego jeszcze kolejne odbiorniki jakimi są żarówki, to faktycznie wszystko może na ten ułamek sekundy minimalnie przygasnąć, w momencie wciskania tego hamulca. Światła z zewnątrz, wewnątrz + oświetlenie deski rozdzielczej. Z resztą działa to również w drugą stronę, jak potrzymamy go na obrotach, to wszystko zaczyna jaśniej świecić. Sprawdzimy to jeszcze, ale wydaje mi się, że te żarówki nie będą miały większego wpływu i faktycznie alternator zaczyna mieć jakieś dolegliwości.
Ale fakt - łatwiej jest wyjąć bezpiecznik, niż alternator![]()
Lexus IS200 GXE10 1G-FE Sport Edition ✮ BMW E36 M52B20 Drift Missile Car ✮ Mitsubishi Colt CJ0 4G13 ✮ Honda Civic EH3 D16Z6 Supercharger.
We're not the same person we were a year ago, a month ago, or a week ago. We're constantly changing. Experiences don't stop. That's life.
Ja po prostu piszę od czego zaczął bym diagnozę u siebie na warsztacie..
Jeśli będziesz miał jeszcze jakieś poważne wątpliwości to podjedź najlepiej do elektroników na 'łąki' na zagórze do sosnowca, tuż koło BP w samym rogu, na niebiesko pomalowany zakład. Poznasz po pomarańczowo - rudym matizie ze szpachlą na progach. Z wolnej stopy Ci powiedzą co jest grane, bo rzetelnie i fachowo podchodzą do sprawy.
Edit:
I jak dla mnie, no fakt faktem nie widziałem tego na własne oczy itp. ale wydaje mi się że nie będzie to wina alternatora. Próbuj od najłatwiejszych prób, bezpiecznik, potem akumulator, potem właśnie jakaś diagnoza typu pompy nie pompy abs, czujniki, tak jak mówie, nie wiem jak jest w lexach ale ostatnio przerabiałem coś takiego w oplu, bo dajże combo. Sterownik pompy ABS był jebni*** i działała ona co prawda prawidłowo, ale gubiła napięcie i stale dostawała jego nadmiar.
Edit 2:
I też nie do końca rozumiem te diagnozy z tymi odbiornikami. To jak masz teoretycznie wszystko wyłączone prócz tam świateł mijania, radia, klimy to nie przygasa przy wciskaniu hamulca ?
Ostatnio edytowane przez Gawin ; 12-11-2013 o 23:10