1
| Imię: | Mateusz |
| Skąd: | Górki Śląskie/Rybnik |
| Posty: | 1,489 |
| Auto: | Honda Civic EG5 |
| Silnik: | D16Z6 |
| Moc: | 140KM |
Większa stajnia tam była. Niektóre źródła podają 130KM inne 135KM, gdzieś nawet czytałem że 139KM, ale to już chyba przesada).Zamieszczone przez Bila ➦
Raczej ok. 350zł. Ja za tyle kupiłem niedawno nowe Exedy.Zamieszczone przez gvader ➦
Dokładnie.Zamieszczone przez gvader ➦
EG5 = ESi (1991 - silnik D16A9, 1992-1995 - silnik D16Z6).
EG6 = VTi (silnik B16A2)
No i poprzednicy pisali wyłącznie o silnikach występujących w hatchbackach.
W coupe występują tylko 2 opcje: D15B7 (1.5 16V, pełny wtrysk, 102KM) i D16Z9 (to samo co D16Z6).
W sedanie w sumie to samo co w hb, oprócz D13B2.
W hb występował jeszcze rzadszy D15Z1 czyli 1.5 VTEC-E (ekonomiczny silnik, pracujący na niskich obrotach w trybie 12 zaworów, kolejne 4 dołączają się po przekroczeniu konkretnych obrotów). To też jest oznaczane jako EG4.
EDIT:
Co do kosztów przy 1.6. Tak jak ktoś wyżej napisał, silniki D serii czyli właśnie np. D16Z6 (1.6 16V, SOHC VTEC, 125KM) są tanie w eksploatacji i koszty nie różnią się za bardzo od 1,5 i 1,3. Dużo części jest wymienne pomiędzy D-seriami (np. skrzynie biegów).
B seria, czyli B16A2 (1.6 16V, DOHC VTEC, 160KM) to już grubszy szpadel i tu zaczynają się większe problemy z kosztami części (chociażby ta przykładowa skrzynia biegów, ktoś już wyżej ceny podał).
Ostatnio edytowane przez Jarzomb ; 20-08-2013 o 21:58