1
Skoro jesteś z Gdańska proponuję zajrzeć na forum chłopaków z H3M (Honda Trójmiasto). Odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania, a może nawet pomogą w oględzinach ewentualnych egzemplarzy Civica w okolicy.
Co do V gena, i silników o które pytasz to seryjnie w V genie siedziały D13B2 1.3(75HP), D15B2 1.5(90HP) i 2x 1.6(D16Z6 125HP i B16A2 160HP).
Co do cen to najtańsze w serwisie będą oczywiście egzemplarze 1.3 i 1.5. Z punktu widzenia spalania i elastyczności polecałbym bardziej 1.5 (1.3 jest na gaźniku). Jeżeli masz trochę zasobniejszy portfel możesz pokusić się o 1.6 SOHC VTEC, który pod względem spalania nie odbiega znacznie od 1.5 a jest dużo bardziej dynamiczny. Ceny części wszystkich silników D-serii są zbliżone, a dodatkowo wiele części jest takich samych, co przy dużej ilości tych aut na rynku powoduje ich dużą dostępność i przyzwoite ceny. Przykłady:
- Nowy zestaw kompletnego sprzęgła Exedy (2009 rok) - 500PLN
- Skrzynia biegów używana - 250 - 300PLN
- Kompletny swap D16Z6 - 2000 - 2500PLN
- Kompletny swap D15B2 - poniżej 1000PLN
Jeżeli chodzi o najmocniejszy silnik B16A2, to tu ceny zaczynają się robić mniej fajne. Cena takiego egzemplarza będzie wyższa niż reszty, dodatkowo ceny części są wyższe, a wiele z nich dostępna jest tylko w ASO, zwłaszcza elementy skrzyni biegów, takie jak synchronizatory.
- Kompletny swap B16A2 - 4000 - 5000PLN
- Sama skrzynia 1500 - 2000PLN (zależy jeszcze jaką skrzynię będziemy chcieli kupić, modele wyposażone w szperę będą droższe)
Jeżeli coś pomotałem to niech koledzy poprawią.
--- Aktualizacja posta ---
Z tego co wiem to VTI to EG6Zamieszczone przez Bila ➦
A D-seria DOHC była w EG5 na początku produkcji przed wprowadzeniem D16Z6 i ta wersja nazywała się ESi. Wersja EG4 1.5 to wersja LSi.
Sprzedam: Graty z Accord Type R. klik Kontakt PW.