0
Prosze wklejać materiały związane badz pomocne z wykonywaniem elementów z laminatu, carbonu itd
W tym temacie będziemy wymieniać sie doświadczeniem bo napewno znajdzie sie grono ludzi co będzie chciało sie sprawdzić przy zabawie z laminatami
Może kogoś zainteresuję tutorial co i jak po kolei:
| Imię: | Przemo |
| Skąd: | Sosnowiec (Zagłębie) |
| Posty: | 5,699 |
| Auto: | EE9, RD8, GG8 |
| Silnik: | B16a1, B16a, k20a4, l13 |
| Moc: | 150+, 135 |
Mnie sie przyda bo sie pobawie jak tylko ciepło zrobi![]()
Gdyby nie cena składników to bym se chyba poł auta zrobił, ale laminat w sumie tani :d
| Imię: | Przemo |
| Skąd: | Sosnowiec (Zagłębie) |
| Posty: | 5,699 |
| Auto: | EE9, RD8, GG8 |
| Silnik: | B16a1, B16a, k20a4, l13 |
| Moc: | 150+, 135 |
Ja oczywiscie zaczynam sie bawić mata szklana bo carbon ceną zabija ale zobaczymy moze jak odkryje w sobie talent to pobawie sie tez carbonem![]()
| Imię: | Łukasz |
| Skąd: | Brzeszcze |
| Posty: | 1,652 |
| Auto: | Mazda Premacy Sportive |
| Silnik: | 123456 |
| Moc: | 130 KM |
troche sie pobawiłem i nie jest to takie proste na pierwszy rzut okadobrze jest pobawić sie włóknem szklanym najpierw
też bede probował
![]()
BTW drugi filmik to ten sam co pierwszy
---------- Post dodany o 20:55 ---------- Poprzedni post dodany o 20:51 ----------
| Imię: | Przemo |
| Skąd: | Sosnowiec (Zagłębie) |
| Posty: | 5,699 |
| Auto: | EE9, RD8, GG8 |
| Silnik: | B16a1, B16a, k20a4, l13 |
| Moc: | 150+, 135 |
Panowie przerobie troche tamat (jezeli zewus nie masz nic przeciwko) i tutaj będziemy sobie wklejać filmy i wymieniać sie doświacznieniem.
PoprawiłemZamieszczone przez zabas ➦
![]()
| Imię: | Przemo |
| Skąd: | Sosnowiec (Zagłębie) |
| Posty: | 5,699 |
| Auto: | EE9, RD8, GG8 |
| Silnik: | B16a1, B16a, k20a4, l13 |
| Moc: | 150+, 135 |
---------- Post dodany o 22:53 ---------- Poprzedni post dodany o 22:20 ----------
Carbon czyli włókno węglowe – poznaj 9 tajemnic tego materiału
Carbon inaczej włókno węglowe to materiał wyjątkowy pod każdym względem: niezwykle wytrzymały, lekki, o unikalnym prestiżowym wyglądzie. Materiał ten jest wciąż obwiany pewną dozą tajemnicy – jeszcze 40 lat temu dostęp do niego miały jedynie ośrodki wojskowe i NASA.
Jakie kryje w sobie tajemnice? Jakie ma właściwości? Dlaczego jest tak wysoko ceniony przez projektantów supersportowych samochodów?
HISTORIA WŁÓKNA WĘGLOWEGO
Początki włókna węglowego sięgają roku 1963. W tamtym okresie była to niezwykle droga technologia, zarezerwowana jedynie dla lotnictwa wojskowego i programów lotów kosmicznych. Lekkie elementy z włókna węglowego zastępowały ciężkie metalowe elementy, co pozwalało uzyskiwać lepsze przyśpieszenie oraz większą prędkość projektowanych samolotów.
Pod koniec lat 70-tych Carbon zaczął być testowany przez zespoły Formuły 1. Materiał ten, jako pierwszy wykorzystał McLaren, budując w 1981 roku MP4/1 - pionierski bolid F1 wykonany z Carbonu (o całkowitej wadze 585 kg). Obecnie każde nadwozie bolidów F1 wykonane jest z włókna węglowego.
McLaren był również pionierem jeżeli chodzi o auta drogowe. Model F1 w 1994 roku był pierwszym „cywilnym” autem zbudowanym z włókna węglowego (sama karoseria ważyła około 100 kg!). Auto to dzierżyło miano najszybszego ulicznego samochodu aż do 2005. Wtedy to rekord McLarena F1 (388,5 km/h) został pobity przez inne auto wykonane z włókna węglowego – Koenigsegg CCR, które zostało rozpędzone do prędkości 395 km/h.
Stopniowo Carbon stawał się dostępny cenowo dla firm zajmujących się produkcją kompoyztów. Z entuzjazmem wprowadzano włókno węglowe przy produkcji: poszyć samochodów sportowych i motocykli, ram rowerowych, nart, rakiet tenisowych, wędek, masztów itp.
JAK ZBUDOWANE JEST WŁÓKNO WĘGLOWE?
Włókno węglowe występuje najczęściej w postaci tkanin uplecionych z pojedynczych włókien. Każde włókno w tkaninie, składa się z 3 tysięcy (tkaniny 3k) do 12 tysięcy (tkaniny 12 k) nitek. Pojedyncza nitka włókna węglowego ma grubości 1/10 włosa (0.005-0.010 mm) co przedstawia poniższy rysunek. Jej budulcem są setki tysięcy atomów węgla.
Porównanie grubości włosa do grubości pojedynczej nitki włókna węglowego (carbonu).
Aby zrozumieć z jak wielu jednorodnych nitek składają się włókna węglowe, obejrzyj film prezentujący zbliżenie widoku ramy rowerowej aż do przybliżenia ukazującego atomy z których zbudowane jest włókno węglowe.
POZNAJ 9 TAJEMNIC WŁÓKNA WĘGLOWEGO:
1. Carbon jest materiałem nawet 5 krotnie wytrzymalszym niż stal (przy tej samej wadze elementu).
2. Ceny włókna węglowego wykorzystywanego w F1 i supersportowych samochodach (tzw. „pre-pregi”) dochodzą nawet do 1000 zł za m2.
3. Włókno węglowe doskonale przewodzi prąd.
Dolot powietrza Dexcraft wykonany z carbonu (włókna węglowego)
4. Prawdziwy Carbon jest koloru czarnego i ma lekko mieniący się wygląd który jest „nie do podrobienia”. Kompozyt innego koloru niż czarny (np. zielony lub czerwony), prawdopodobnie jest imitacją carbonu.
5. Włókno węglowe jest materiałem niezwykle sztywnym o module Younga na poziomie 240 Gpa. Im większa wartość modułu Younga tym sztywniejszy materiał. Włókno węglowe „wysokiego modułu” (o podwyższonej wytrzymałości) posiada wartość modułu Younga na poziomie 500-1 000 GPa. Dla porównania, wartość modułu Younga dla stali wynosi około 200 GPa.
6. Carbon ma niską rozszerzalność cieplną – będzie rozszerzać się lub kurczyć w warunkach wysokiej lub niskiej temperatury w znacznie mniejszym stopniu niż materiały, takie jak stal i aluminium.
7. Carbon ma wyjątkową wytrzymałość na zmęczenie materiału – elementy wykonane z włókna węglowego, pod naciskiem ciągłej eksploatacji są wytrzymałe.
8. Carbon tak jak inne tkaniny kompozytowe, jest materiałem który umożliwia dowolne ustalanie wytrzymałości elementu w każdym z jego obszarów – w dowolnych kierunkach. Dla przykładu rama roweru wykonana z włókna węglowego będzie miała dużo warstw tkaniny w obszarach największego obciążenia, natomiast minimalną ilość warstw tkaniny w obszarach które nie przenoszą obciążeń. Pozwoli to zoptymalizować i tym samym obniżyć wagę elementu do minimum.
9. Włókno węglowe posiada również słabsze strony – jaką jest przeciętna odporność na uderzenie. W przypadku elementów narażonych na uderzenie (np. płyty pod silnikiem aut WRC), stosuje się włókna aramidowe (inaczej kevlarowe).
Źródło:http://www.dexcraft.pl/blog/technolo...ego-materialu/
z chęcią sam się dowiem czegoś nowego. Może się skusze na zabawę laminatem a potem może i carbon.Zamieszczone przez ODi ➦
| Imię: | Przemo |
| Skąd: | Sosnowiec (Zagłębie) |
| Posty: | 5,699 |
| Auto: | EE9, RD8, GG8 |
| Silnik: | B16a1, B16a, k20a4, l13 |
| Moc: | 150+, 135 |
Ja czekam na paczke i zaczynam zabawe z laminatem nic jeszcze nie zaczołem a juz głowa pełna pomysłówA co do zabawy carbonem to cena samego materiału zabija
![]()
Też mam mnóstwo pomysłów związanych z laminatami![]()