0
Jak co poniektórzy pamiêtaj±, mia³em ostatnio drobne k³opoty z autem.
Przed wymian± czu³em delikatne dr¿enie kierownicy podczas hamowania. Po wymianie tarcz (TRW) i klocków (ATE) jazda sta³a siê troszkê niewygodna... Po wci¶niêciu hamulca powy¿ej 70 km/h szarpie przodem, przy ni¿szych prêdko¶ciach delikatnie pulsuje peda³ hamulca.
1. Tarcze sprawdzone - proste,
2. Przeczyszczona drugi raz powierzchnia styku piasty i tarczy,
3. Felgi z przodu wyprostowane (by³ troszkê krzywe).
Pytanie czy teraz do wymiany pozosta³± ju¿ tylko piasta, czy mo¿e byæ co¶ jeszcze? Na forum Rowerowym znalaz³em co¶ takiego:
http://forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=68549&start=0"szarpanie to wina przedniej dolnej poduszki silnika, teraz nie ma szarpania ani przy hamowaniu ani przy ruszaniu."
A szarpie przy przyspieszaniu? Imho piasta i tarcza do pomierzenia, bo od tego mo¿na zacz±æ, a skoñczyæ to i na pó³osiach....
btw. podobny problem jest u mnie, tarcza ma pó³ roku i nie by³a katowana. pocz±tkowo my¶la³em, ¿e to wina zapiekaj±cego siê zacisku, zregenerowa³em i bêdê mierzy³ tarcze a potem piasty
Przy szybkim puszczeniu sprzêg³a s³ychaæ jakby takie delikatne skrzypniêcie, przy sta³ej prêdko¶ci w trasie te¿ czasami skrzypnie, ale tak by³o odk±d kukupi³em auto (poprzedni w³a¶cicel wspomina³ o poduszce do wymiany). Ale ma³o prawdopodobne mi siê wydaje, by wymiana tarcz mog³a zaszkodziæ poduszce. Pó³osie ponoæ proste.
Dodam, ¿e problem zauwa¿y³em dzieñ po odebraniu auta (przejechane kilkana¶cie kilometrów, brak ostrego hamowania i ka³u¿).
Wymiana ³o¿ysk z przodu nic nie da³a. Poduszka pod silnikiem jest tylko delikatnie zmêczona i ciê¿ko z jej dostêpno¶ci± (prawdopodobieñstwo, ¿e jest przyczyn± usterki chyba znikome w porównaniu do ceny a ASO).
-¦ci±gaj poduchê i zalej klejem do szyb - dobry i tani sposób na regeneracje poduszek pod silnikiem.
-P³yn hamulcowy ¶wie¿y? mo¿e wody zaci±gn±³ i pod wp³ywem temperatury zwiêksza swoja objêto¶æ przez co peda³ hamulca pulsuje
Ostatecznie mo¿na by sprawdziæ stan t³oczków hamulcowych w zaciskach.
T³oczki s± ok, przyczyn± jest najprawdopodobniej krzywa piasta (stara tarcza siê star³a nierówno przez co nie by³o czuæ krzywizny piasty). Teraz tylko piastê gdzie¶ trzeba znale¼æ...
Co do poduszek: ¶ci±gn±æ, zalaæ klejem i jak wsi±knie to w³o¿yæ z powrotem?
na racingforum.pl jest poruszone jak to zrobiæ, googluj
PS: tutaj pokazane jak zrobiæ http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t...light=poduszka
Hamulce dzia³aj±.
Po wyczerpaniu wszystkich mo¿liwo¶ci posz³y jeszcze raz do mierzenia i okaza³o siê, ¿e mia³y garba 0,02mm w jednym miejscu..
tarcze? no to super, ¿e skoñczy³o siê bez wymiany piasty![]()
Piasta tez wymieniona (u¿ywany orygina³ za 50z³), bo stara minimalne bicie mia³a.